Friday 24 May 2013

ANEKA SABUN KECANTIKAN



ANEKA SABUN KECANTIKAN

CLAY SOAP
RM25

Sabun Tanah Liat DOGACI , segalanya asli, membersihkan dan meresap penyebatian kulit dengan mineral dan memulihkan keseimbangan ph untuk lembapan maksimum. 100% Tanah Liat putih dari Mediterranean digabungkan dengan Minyak biji aprikot asli dan Minyak Zaitun tulen melalui cara perahan sejuk untuk membuang kekotoran tanpa menanggalkan kulit dari lembapan halus pada kulit.& Juga melembapkan rambut anda dan menyokong folikel yang sihat. Minyak biji aprikot mengandungi Vitamin AB & E yang meremajakan kulit dan merawat kesan regangan. Tanah liat putih mengandungi unsur-unsur yang kaya seperti silika, besi, magnesium, kalium dan natrium. Oleh kerana elemen-elemen ini, sabun semula jadi ini adalah penyelesaian semulajadi terhadap masalah kulit. Ia membersihkan jerawat, bintik-bintik hitam, noda dan kekotoran kulit. Sabun Tanah Liat DOGACI asli tidak mengandungi apa-apa bahan penambah kimia

APRICOT SOAP
RM25
  • Minyak kernel aprikot merupakan top-grade cold-pressed oil yg mengandungi komponen linoleic acid yg tinggi, iaitu sejenis asid lemak perlu yg juga bersifat anti-rengsa yg kuat. Ia berkesan mengurangkan kemunculan kesan regangan (bagi ibu hamil), memudarkan kesan regangan (bagi ibu-ibu bersalin) & merawat tompok-tompok hitam pada kulit (akibat sering terdedah pada cahaya matahari).
  • Di samping itu, sabun ini bermanfaat untuk mengatasi kulit yg bengkak (iritasi), mengecutkan jerawat, membebaskan pori-pori kulit yg tersumbat, merawat kulit yg mengelupas & kemerahan serta boleh menyelesaikan masalah whiteheads &blackheads pada kulit.
  • Linoleic acid (dikenali sebagai vitamin F = vitamin kecantikan) juga penting sebagai pelindung dinding sel untuk mencegah kerosakan sel-sel dalaman & luaran serta mampu memelihara & mencegah kulit dari lain-lain masalah sepertidermatitis & eczema
  • Beta carotene (vitamin A) dalam minyak kernel aprikot berfungsi membuang sel-sel mati secara halus & mempercepatkan tindakan penggantian sel-sel kulit, di samping mencegah timbulnya jerawat, mengawet kulit & merawat jeragat.
  • Minyak kernel aprikot juga mengandungi vitamin B17 yg berguna untuk merawat pelbagai tanda cela pada kulit termasuk kesan terbakar matahari, kesan parut & warna kulit tak sekata.
  • Kombinasi kandungan vitamin A-B-E merangsang rejuvenasi sel-sel baru, mengimbang kadar lembapan & memberikan kesan glowing pd kulit.
  • Dogaci pure apricot soap (with olive oil) ini juga boleh digunakan sebagai syampu rambut untuk menghasilkan rambut yg lembut beralun (mudah diurus), menguatkan folikel rambut (mengurangkan rambut gugur) & menjaga kulit kepala (mengeringkan jerawat & menghilangkan kelemumur).



HABBATUSSAUDA SOAP
RM28

Sabun ini diperkaya dengan kebaikan benih (Nigella Sativa / Habbatus Sauda) untuk membersih dan mengembalikan kelembapan pada kulit.

+ Memperlahan kehilangan kelembapan kulit.

+ Membantu menggalakan penumbuhan sel kulit baru dan menanggalkan sel kulit mati.

+ Kandungan aktifnya membantu menanggalkan kotoran yang boleh membuatkan pori-pori kulit tersumbat.. Ia tidak mengandungi lemak binatang, pewarna dan bahan kimia



.
ARGAN SOAP
RM28

Merupakan sabun  yang dihasilkan daripada minyak argan  yang kaya dengan  Vitamin E bersama campuran minyak zaitun tulen. Ianya sangat baik untuk muka dan rambut. Terbukti secara klinikal dalam meningkatkan keanjalan dan kelembapan kulit dalam waktu sesingkat 4 minggu. Pengguna sabun argan akan dapat melihat pengurangan garis2 halus / kasar di kulit muka melalui pembersihan muka yang konsisten.


- membersihkan kulit wajah tanpa mengabaikan kelembapan semulajadi kulit-
membantu mengembalikan keanjalan kulit

- mengurangkan kedutan dan garis-garis halus serta mengecilkan pori-ori

- tidak mengandungi bahan kimia dan berkonsepkan live & natural

- tidak mengandungi penwangi tiruan

- menjadikan kulit wajah bersih dan kekal lembap

- mengurangkan kesan parut dan tona kulit tidak sekata

RM20 setiap satu

No comments:

Post a Comment