Monday 3 June 2013

SABUN AL-BAYT (RAWATAN)

SABUN AL-BAYT
(RAWATAN DALAMAN & LUARAN)

Sepatutnyalah setiap isi rumah memiliki sabun seperti ini. Ia berbaloi dengan wang anda malah khasiat yang dibawanya jauh lebih baik dari nilaian wang anda untuk seisi rumah. Semoga segala ikhtiar kita mampu merawat fizikal dan rohani, selain banyakkan doa memohon pertolongan ALLAH SWT. Bantulah diri anda sekeluarga.



RM15 semenanjung / RM16 Sabah Sarawak
Tidak Termasuk Pos

SEBAGAI IKHTIAR:
  1. Rawatan Gangguan Makhluk Halus/ Jin
  2. Rawatan Kulit Bermasalah/Ruam Lampin
  3. Rawatan Menyegarkan Badan [Terapi Mandian]/Ketiak Berbau
  4. Mencerahkan Kulit Kusam
  5. Menghilangkan Masalah Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut [kanak-kanak] .
  6. Memulihkan masalah kulit yang berkutil.

PERINGATAN.
  1. Jika ada tindakbalas kegatalan, Insya Allah akan selesai dalam masa 3 hari [jika ada]
  2. Jika muntah, biarkanlah, biarkan muntah keluar [lagi baik]
  3. Jika demam, Insya Allah takkan lama [jika demam panas guna kaedah petua orang tua merawat demam]
  4. Jika mengalami kesan-kesan lebam pada badan/ sendi, abaikan Insya Allah akan pulih dalam masa 3 - 5 hari [biasanya masalah sihir/ saka]
  5. Jika berterusan sendawa, itu petanda yang bagus, teruskan penggunaan Sabun al-Bayt ini.
  6. Elakkan berkongsi Sabun al-Bayt ini dengan orang lain [1 pesakit : 1 Sabun al-Bayt]

PANDUAN MENGGUNAKANNYA

1- Buat mandian seperti sabun yang biasa digunakan, digunakan ke seluruh badan [termasuk kepala yer!]
2- Bermain-main dengan buih sabun pada badan sekitar 5 minit kemudian mandi macam biasa.
3- Seeloknya gunakan sabun ini sahaja sepanjang sesi rawatan


HEALING CRISIS/ KESAN-KESAN



1- Dengan izin Allah Taala jua.

2- Bergantung pada gangguan yang ada pada badan yang berkenaan.

3- Masalah sihir/ saka : akan rasa badan berpijar/ nak demam/ biru-biru pada sendi badan [mohon sabar yer].

4- Ada yang akan sendawa sahaja sepanjang penggunaan Sabun al-Bayt ini.

5- Ada juga yang gatal-gatal pada badan.


NASIHAT


1- Doa padaNya sepanjang penggunaan Sabun al-Bayt ini agar dikeluarkan semua gangguan/ pulihkan semua penyakit [Insya Allah]

2- Teruskan menggunakan Sabun al-Bayt ini walau apa jua keadaan tuan/puan.

3- Elakkan berkongsi sabun ini dengan orang lain [1 pesakit : 1 Sabun al-Bayt]


TESTIMONI

 KES 1
Ini adalah testimoni yang apabila pembeli@ pengguna Sabun al-Baytmembeli secara berdepan dengan ana, mereka memberikan respons yang berlainan.

Hari ini 30 April, seorang pembeli @ pengguna Sabun al-Bayt sedang asyik dia bertanyakan itu ini berkaitan Sabun al-Bayt, dengan tiba-tiba dia mengatakan pada ana frasa ayat yang bukan dirinya melafazkannya iaitu "Aku rasa nak tikam jer Ustaz Rosdi ni"... terkejut dengan apa yang dikatakannya, ana menasihatkan dia beredar dari ruang legar pejabat [dengan ayat yang berlapiklah]

Bimbang jugak, hehehe.

Itulah ujian bagi kita yang nak membantu mereka yang ada masalah gangguan makhluk halus/ jin. Tidaklah disukai oleh mereka.

Jadi tiada salah kita berikhtiar dengan herba alam semulajadi yang dijadikan oleh Allah Taala untuk kebaikan manusia. Bagi yang berfikir akan kebesaranNya! WALLAHU ALAM

KES 2
FEEDBACK 2 pengguna SABUN AL BAYT : Seorang pengguna dari Kajang, di Institut Latihan KWSP repeat order dengan Sabun al-Bayt dan Sabun Nuur Aura al-Bayt [SNAB], katanya, dia serasi dengan kedua jenis sabun ini. Apabila diberitahu TIB membuat promosi Sabun Nuur Aura, lantas ditambah ordernya.

Moga Puan Habsah istiqamah dan teruskan penggunaan Sabun alBayt dan Produk TIB yang lain. Insya Allah, dalam 2 minggu lagi akan TIB keluarkan 1 produk yang baharu sebagai ikhtiar rawatan gangguan dan masalah kulit sensitif juag [tanpa bahan Limau Purut - permintaan mereka yang terkena Santau]

Seterusnya pengguna yang kedua dari Kluang Johor, Cik N katanya, selepas menggunakan Sabun al-Bayt badannya kegatalan dan mukanya juga menjadi sedikit merah, dia menghubungi ana dan ana nasihatkan terus menggunakan Sabun al-Bayt kerana itu healing process namanya [menunjukkan gangguan berkenaan bertindak balas dengan Sabun al-Bayt]. Itu rezekinya dan ana nasihatkan Cik N mendapatkan rawatan di Pusat Rawatan Islam berhampiran, dan ana cadangkan ke Terapi Islam al-Barokah kerana di JB ana tak tau sangat Pusat Rawatan Islam yang lain.

KES 3
KUSAM DAN JERAWAT: Ini share dari rakan-rakan FB. Kata Puan/ Cik Nur Aimi Yasmin Kamarbashrudin:
Salam, saya merupakan pengguna Sabun al-Bayt... sabun ini berhasil memutihkan muka saya yang kusam berjerawat. Alhamdulillah, saya akan tetap menggunakan Sabun al-Bayt sampai bila-bila.

KES 4
WAJAH MAKIN CERAH: Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, Segalanya milik Allah Taala.

Bagi tujuan testimoni kali ini, feedback yang ana dapat ni dah lama, tapi kali ini baharu nak menaipnya. Sabun al-Bayt, bagi yang betul-betul menggunakannya bi iz niLLAH, mampu mencerahkan kulit wajah. 

Pertama:
Dealer Pn Idah, antara yang terawal menyatakan hal ini kepada pengurusan TIB ketika beliau datang berkunjung ke rumah ana bagi tujuan berbekam dengan zaujah ana.

Kedua:
Adik ana yang berada di KUIS, Selangor, menyatakan yang kawan-kawannya yang menggunakan sepenuhnya Sabun al-Bayt menampakkan kawan-kawannya semakin cerah raut wajahnya.

Ketiga:
Anak kepada stokis TIB di Terengganu menyatakan perkara yang sama buat suaminya, apabila suaminya menggunakan Sabun al-Bayt dan Sabun Resdung. Wajah suaminya makin cerah dan resdungnya berkurangan terus!

Alhamdulillah! Bagi yang berminat boleh mencari Produk TIB dengan dealer yang ada di seluruh Malaysia In Sya Allah!


KES 5
Alhamdulillah, dengan izinNya jua, herba atau bahan alam yang Allah Taala jadikan di dunia ini, yang tumbuh melata di atas bumi ini sebenarnya bahan terbaik untuk pelbagai masalah yang berkaitan manusia. Ini kerana tiadalah Allah Taala jadikan sesuatu sia-sia sahaja. Yang paling UTAMA ialah berusaha, berikhtiar seterusnya sama-sama bertawakkal padaNya, Yang Maha Menyembuhkan segala macam penyakit. Bi izniLLAH.

Kisah ini ana nukilkan sebagai motivasi bagi yang diluar sana supaya jangan jemu berikhtiar dan berusaha melawan penyakit! itulah kita, hakikat hambaNya yang mana sebagai hamba tiadalah layak untuk kita mempersoalakan ujian yang Dia kenakan kepada kita. Kita hambaNya.

Seorang ayah dan ibu pada asalnya datang rawatan di PEBATAP di Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang, rujuk http://muallijbtp.blogspot.com, anak gadisnya mengalami masalah gangguan berkaitan binatang iaitu ular, seluruh badan anak gadisnya bersisik yang amat teruk, dan kedua belah matanya pun sebijik seperti mata ular, masya ALLAH! 

Usai rawatan [tak nak ceritakan sesi rawatan kali ini], ana memaksa ayahnya membeli Sabun al-Bayt dengan menyatakan kepada ayah ibu anak gadis berkenaan, kita ikhtiar tuan, setakat ini Sabun al-Bayt memang berkesan dengan izinNya jua bagi yang bermasalah kulit [ana kesiankan anak gadisnya, memang agak kronik kulit anak gadisnya]. Dengan berat hati ayahnya mengeluarkan duit dan membelinya! Selang 2 minggu anak gadis ini datang lagi rawatan dan ayahnya membeli lagi 2 buku Sabun al-Bayt! Ana tanya kenapa? Katanya anaknya dah tak menggaru-garu lagi malam dan ketika tidur! Bi izniLLAH kata ana.

Semalam 24 Feb 2013, ayah anak gadis berkenaan menelefon dan bertanya adakah ana ke masjid arini? [hampir sebulan ana tak ke rawatan di masjid kerana ada program dengan KPM], ana menyatakan in sya Allah akan ada. Selepas Asar si ayah berkenaan sampai, dan Alhamdulillah, si ayah berkenaan borong 10 buku [ana diskaunkan sikit hehehe] dan bertanyakan perihal anak gadisnya dan si ayah menyatakan Alhamdulillah banyak sangat dah perubahannya. Alhamdulillah. Nama si ayah ialah Abd Rahman [Kuala Lumpur] no tel : ana tak nyatakan lah bagi memberi privasi bagi keluarga berkenaan. Wallahu a'lam!


KES 6
Pagi ini 18 Feb 2013, menerima mesej dari pengguna Sabun al-Bayt di Singapura, menyatakan rasa syukur pada Allah Taala kerana sepanjang dia menggunakan Sabun al-Bayt, rasa sakit pada seluruh badannya berkurangan! Ikhtiar Puan jawab saya, tiada salah kita berikhtiar.

Sekarang Puan berkenaan hadiahkan Sabun al-Bayt buat ibunya dan adik beradiknya, dan saya serahkan order kepada Dealer TIB di Johor. 


KES 7
RESDUNG OK! : Pada 1 Januari 2013, menghantar Sabun al-Bayt ke Puncak Alam, Selangor, untuk Puan Idah Aziz [kakak Jue Aziz pelakon] antara dealer produk TIB yang terawal. Bersembang dengannya bersama isteri dan anak-anak ana di kedai makannya yang bernama Kedai Makan Che Gu di Medan Selera Puncak Alam.

Katanya, yang menggunakan Sabun al-Bayt, Alhamdulillah dengan izinNya mampu merawat masalah resdung kronik seorang makcik, ana terkejut jugak dengan testimoni berkenaan! Ana mengucapkan Alhamdulillah pujian bagiNya yang mana asalnya ana keluarkan Sabun al-Bayt hanyalah kerana ingin membantu mereka yang terkena masalah gangguan makhluk halus sahaja melalui herba-herba terpilih, bak kata cef nak masak pun kene ada teknik, KUKUS GRILL PANGGANG, KUKUS GRIL PANGGANG, KUKUS hehehe!

Puan Idah juga menceritakan beberapa perkara berkaitan alam makhlukhalus yang di  alaminya, Alhamdulillah, dengan izinNya jua, dan barokahnya beramal dengan zikir-zikir tertentu dan amalan membaca al-Quran!

Terima kasih bagi yang tiada jemu mengorder Sabun al-Bayt dan Produk TIB yang lain! Mencari ikhtiar kesembuhan wajib bagi kita!


KES 8
MASALAH LUTUT SELAMA 6 BULAN: Syukur Syukur ... Segala pujian hanya bagiNya, tiada jemu berselawat buat Rasulullah SAW.


Ini adalah testimoni terkini berkaitan pengguna Sabun al-Bayt keluaran Terapi Islam al-Bayt. Alhamdulillah, pesakit ini maybe seorang guru, maaflah ana tak pernah tanya pekerjaan pengguna Sabun al-Bayt, namun puan ini mengucapkan jutaan terima kasih dengan kemunculan Sabun al-Bayt, dia merasakan badannya kembali segar selepas selesai mandi dengan menggunakan Sabun al-Bayt.



Puan ini menceritakan, dia mengalami masalah sakit lutut yang dah lama, hampir 6 bulan dah dia menghidapinya. Kesukaran baginya untuk berjalan, berat langkah kakinya. Dah banyak tempat jugak dia pergi untuk dapatkan rawatan dan dah malas nak makan ubat hospital katanya. Dan dia beralih kepada produk Rawatan Islam. 



Puan ini tinggal di Tasek Gelugor Pulau Pinang dan setakat ini ana tuliskan kisahnya dulu, belum dapatkan persetujuan untuk sertakan nama dan no telefonnya jika ada yang nak bertanyakan. Insya Allah sedikit masa lagi. 



Terima kasih buat puan yang menggunakan Sabun al-Bayt. Katanya ini kali kedua dia mengorder Sabun al-Bayt plus Sabun Nuur Aura setelah menelefon dealer TIB di Penang tidak berbalas katanya [maybe En.Ahmad Salimi sibuk sikit kot hehehe].



Khasiat Sabun al-Bayt berbeza mengikut keadaan mereka yang menggunakannya. Rezeki masing-masing. Rahsia dalam Rahsia.

KES 9
KETULAN DARAH - TAFRIQ: Syukur Syukur ... Segala pujian hanya bagiNya, tiada jemu berselawat buat Rasulullah SAW.

Ini adalah testimoni terkini berkaitan pengguna Sabun al-Bayt keluaran Terapi Islam al-Bayt. Alhamdulillah, pesakit ini maybe seorang guru, maaflah ana tak pernah tanya pekerjaan pengguna Sabun al-Bayt, namun puan ini mengucapkan jutaan terima kasih dengan kemunculan Sabun al-Bayt, dia merasakan badannya kembali segar selepas selesai mandi dengan menggunakan Sabun al-Bayt.

Puan ini menceritakan, dia mengalami masalah sakit lutut yang dah lama, hampir 6 bulan dah dia menghidapinya. Kesukaran baginya untuk berjalan, berat langkah kakinya. Dah banyak tempat jugak dia pergi untuk dapatkan rawatan dan dah malas nak makan ubat hospital katanya. Dan dia beralih kepada produk Rawatan Islam. 

Puan ini tinggal di Tasek Gelugor Pulau Pinang dan setakat ini ana tuliskan kisahnya dulu, belum dapatkan persetujuan untuk sertakan nama dan no telefonnya jika ada yang nak bertanyakan. Insya Allah sedikit masa lagi. 

Terima kasih buat puan yang menggunakan Sabun al-Bayt. Katanya ini kali kedua dia mengorder Sabun al-Bayt plus Sabun Nuur Aura setelah menelefon dealer TIB di Penang tidak berbalas katanya [maybe En.Ahmad Salimi sibuk sikit kot hehehe].

Khasiat Sabun al-Bayt berbeza mengikut keadaan mereka yang menggunakannya. Rezeki masing-masing. Rahsia dalam Rahsia.


KES 10
KEPUTIHAN DAN KUDIS DI KEPALA :Testimoni kali ini lebih kepada Khasiat Tersembunyi Sabun al-Bayt, jiran saya, Abang Raof [jalan 6/4, BTP] menceritakan bahawa, Sabun al-Bayt yang anak perempuannya gunakan, memberikan impak yang mengejutkan, selama ini Ustaz Rosdi jangkakan masalah keputihan wanita hanya boleh dirawat dengan Sabun Belireh/ Sabun Sireh sahaja, tetapi Sabun al-Bayt juga memberikan kesan yang sama. Alhamdulillah, multifunction betul Sabun Belireh ini, kata sahabat ana.

Anak lelaki jiran Ustaz Rosdi pun sama, tapi bukan keputihanlah, tetapi masalah kudis di kepala, maklumlah budak-budak remaja, guna syampoo/ minyak rambut yang berkimia, akhir sekali, campur-camur penggunaannya mengakibatkan kudis-kudis di kepala. Jiran ana menceritakan, anak lelakinya itu menggunakan Sabun al-Bayt ketika mandian, dalam 3 hari, kudis tadi kering, kes ini tiada mengejutkan Ustaz sangat kerana, masalah penyakit kaki, tangan dan mulut kanak-kanak pun dengan izinNya jua boleh disembuhkan, apatah lagi kudis di kepala. Subhanallah, Maha Suci Allah, Dia menyediakan pelbagai bahan herba kepada makhluknya yang bernama manusia di atas muka bumi ini untuk kegunaan hambaNya.


KES 11
MASALAH JERAGAT DI MUKA :     Alhamdulillah ustaz, semenjak menggunakan Sabun al-Bayt ini, masalah jeragat di muka telah hilang, ana bertanyakan akak buat macam mana? Dia nyatakan bahawa, akak gunakan buih Sabun al-Bayt dan akak buat sebagai masker sebelum tidur. 
Jadi yang ada masalah gatal-gatal di muka [resdung] dan jeragat atau jerawat, gunalah Sabun al-Bayt sebagai mask sebelum tidur, Insya Allah kesembuhan dariNya jua. Tiada salah kita berikhtiar.
CARA SIMPAN SABUN

Sedikit penerangan berkaitan semua sabun [al-Bayt/ Belireh/ Resdung/ Marigold/ Sireh] yang dipasarkan, memandangkan ianya adalah hand made soap, cara menyimpannya adalah sebagaimana berikut:
1.Simpan di suhu bilik [elakkan letak/ simpan dalam bilik air]
2.Jika sabun bertukar lembek [lembut] keluarkan dari bilik air, letakkan pada suhu bilik Insya Allah akan bertukar keras/ pejal semula.
Wallahu a'lam.




No comments:

Post a Comment